Úřední desky

Minimalizujte vizuální smog elektronickou úřední deskou

Vizuální smog (visual pollution) je v současnosti bující městský problém. Jedná se o to, že lidské oko vnímá všechny vizuální podněty, které se mu dostanou do zorného pole. V případě, že jich je velké množství – reklamní billboardy, plakáty, poutače, vývěsky, štíty obchodů, cedule, dopravní značky a další elementy, které jsou většinou chaoticky a nepřehledně rozmístěny – odráží se to také na lidské psychice. Což se nejčastěji projevuje únavou, stresem a sníženým soustředěním. To může vést ke značným bezpečnostním rizikům, například v přehlcené městské dopravě. 

  Jakým způsobem bojují elektronické úřední desky (EÚD) a digitální dotykové kiosky proti vizuálnímu smogu ve městech:
  Snížení vizuálního chaosu: EÚD a digitální kiosky poskytují strukturované a organizované zobrazení informací,
  což snižuje vizuální chaos a zlepšuje orientaci uživatelů.
  Lepší využití veřejného prostoru: Digitální řešení jsou kompaktnější a méně invazivní než tradiční reklamní plochy,
  což zanechává více otevřeného a čistého prostoru ve městech.
  Kontrola obsahu a estetiky: EÚD a digitální kiosky umožňují lepší kontrolu nad zobrazovaným obsahem a jeho estetikou, 
  což přispívá k udržení vizuální harmonie městského prostředí.

Vznik tzv. vizuálního smogu souvisí s rozmachem měst a jejich urbanizací. V kontextu s tím přišla potřeba podnikatelů zviditelnit se, což zapříčinilo obrovský nárůst reklamních a informačních ploch. Takovýto trend byl podporován stále rostoucím významem reklamy jako marketingového a propagačního nástroje. Po relativně krátké době se vizuální smog stal problematickým fenoménem ve stále se rozrůstajících městech a průmyslových oblastech. Dodejme, že ve většině případů vítězily komerční zájmy nad estetickými a ekologickými ohledy. Dnes se naopak města snaží s těmito negativními vjemy bojovat. Neméně podstatným problémem vizuálního smogu je i jeho roztříštěnost a nesourodost, při které můžeme na jednom rohu najít přehršel reklam z nichž každá bude mít jiný tvar, barvu, velikost, font písma atd. Tento bizarní jev mnohdy můžete často vidět také u jednoho obchodníka, který nabude dojmu, že mu více pestrobarevné a křiklavé reklamy zajistí více zákazníků. Opak je ale většinou pravdou… 

  Interaktivita a efektivita: Digitální kiosky mohou nabízet interaktivní funkce, které přitahují pozornost bez nutnosti
  zahlcování prostoru nadměrným množstvím informací nebo reklam.
  Dynamické aktualizace: Obsah může být snadno a rychle aktualizován, což znamená méně zastaralých a nevzhledných plakátů
  visících po městě.
  Minimalizace nepořádku: Snížením potřeby fyzických plakátů a letáků se snižuje i množství odpadků a nepořádku na veřejných
  prostranstvích, což přispívá k čistotě města.
  Snížení rušivého osvětlení: Moderní digitální řešení jsou navržena tak, aby minimalizovala světelné znečištění,
  což je častý problém u tradičních reklamních billboardů.

Vše zmíněné má samozřejmě vliv na kvalitu života obyvatel i vzezření dané lokality. Problémy tohoto rázu má v současnosti mnoho světových metropolí, měst, ale už i obcí. Stále jsou vyhledávány způsoby jak omezit množství nechtěných vizuálních podnětů tak, aby se zlepšila nejen kvalita života, ale i půvab veřejného prostoru. Elektronické úřední desky a digitální dotykové kiosky se v tomto kontextu zdají být ideální volbou, která zabere jen určité místo a zároveň přináší takřka neomezený přísun informací. Takovéto přístroje suplují jak funkci reklamního poutače, plakátovací plochy, informačního bodu, tak se snadno mohou stát středobodem setkávání občanů. V další rovině navíc otevírají nové možnosti reklamního průmyslu, propagace a společenské odpovědnosti. 

  Centrální umístění informací: Elektronické úřední desky a digitální kiosky mohou centralizovat informace na strategických
  místech, což zjednodušuje přístup k důležitým informacím bez zahlcování městského prostředí.
  Podpora udržitelného městského designu: Použití digitálních řešení podporuje moderní a udržitelný design měst,
  který je více v souladu s ekologickými a estetickými normami.
  Personalizovaný obsah: Digitální kiosky mohou zobrazovat personalizovaný obsah na základě potřeb a preferencí uživatelů, 
  což umožňuje cílenější a méně rušivé informování.

Dostávejte od nás
newslettery

Nebudeme Vás obtěžovat často. Věříme, že informace ohledně digitálu oceníte.